Piesaki savu iniciatīvu

Aicinām partnerus un projektu īstenotājus pieteikt risinājumus diviem izglītības jomas izaicinājumiem:

  1. Risinājumi skolu mācību procesa pilnveidei;
  2. Izglītības nozares līderības attīstībai.

Mēs ticam, ka, mērogojot esošos labos risinājumus un radot jaunus, inovatīvus risinājumus, varam veicināt sabiedrības izglītības kvalitāti un prasmes mācīties mūža garumā.

Izlasi nosacījumus un piesakies jebkurā sev ērtā brīdī!

Aktivitātes

Atbalstītās iniciatīvas
Jaunumi

Vairāk nekā 160 skolu saņems atbalstu lasītprasmes stiprināšanai

Fonds 163 Latvijas skolām dāvina iespēju visu nākamo gadu saņemt bērnu literatūras žurnālu “Lasis”. Iniciatīva “Lasis mūsu klasē” veicina tekstpratību un lasītprasmi, kas ir pamats ikvienai mācīšanās pieredzei un spēju attīstībai.

Jaunumi
Resursi

Lauris Mencis: Neizkrist no vilciena – mācīšanās kā Latvijas izaicinājums

“Uz mācīšanos var lūkoties dažādi. Tie var būt “tikai kursi”, taču tā var būt arī mūsu dzīves filozofija, domāšanas veids, dziļākā pārliecība, sabiedrības kultūra, individuāla un kolektīva prakse”, tā viedokļrakstā Lauris Mencis, “Swedbank Latvia” valdes priekšsēdētājs, “Fonds AUGT” padomes priekšsēdētājs.

Resursi

Saruna “LAMPAS” Izglītības skatuvē: “Vai privātskolotājs ir kļuvis par Latvijas izglītības sistēmas neatņemamu sastāvdaļu?”

Gandrīz puse Latvijas ģimeņu ir izmantojuši vai izmanto privātskolotāja pakalpojumu. Vai privātstundas kalpo kā ceļš uz panākumiem, vai tomēr tās ir sistēmas trūkumu lāpīšana? Vai šodienas valsts skola spēj sagatavot bērnu labklājīgai nākotnei bez privātskolotāja?

Resursi

Saruna “LAMPAS” Izglītības skatuvē: “Apzinātība bez vīraka: izdzīvošanas prasme modernā pasaulē”

Kāpēc apzinātību – nozīmīgu un svarīgu mūsdienu prasmi – nepieciešams ienest izglītībā? Sarunā ar savu skatījumu dalījās četru dažādu izglītības programmu vadītāji.

Jaunumi

28. oktobrī norisināsies forums “Sadarbības kods: Skola. Bizness. Kopiena”

Forumā aicināti piedalīties izglītības iestāžu, pašvaldību un uzņēmējdarbības pārstāvji no visas Latvijas. Tā būs iespēja satikties visām iesaistītajām pusēm, lai veidotu mērķtiecīgu dialogu un radītu praktiskas idejas, kas stiprina izglītības sasaisti ar reālo darba vidi un veicina skolēnu spēju attīstību.

Atbalstītās iniciatīvas
Jaunumi

Skolotāji testē kombinētās mācīšanās pieejas ar Kāna akadēmijas video palīdzību

Latvijas Universitātei turpinot attīstīt iniciatīvu “Kombinētā mācīšanās ar Kāna akadēmiju fizikas mācību procesa pilnveidei vidusskolā”, šoruden tās testēšanā piedalās skolotāji no dažādām Latvijas skolām.

Atbalstītās iniciatīvas
Jaunumi

“Klusuma skola” uzsāk pilotprojektu “prāTElpa”

Šajā mācību gadā tiek uzsākts pilotprojekts “prāTElpa” – apzinātībā balstīta sociāli emocionālās mācīšanās programma. Pilotprojektā mācīsies gan bērni, gan skolotāji, kā arī vecāki būs aicināti iesaistīties.

Resursi

Saruna “LAMPAS” Izglītības skatuvē: “Mūžizglītība un pārkvalifikācija: kā atbalstīt vīriešus izglītībā?”

Biedrības ģimenes atbalstam “Tēvi” organizētā saruna norisinājās par vīriešu un tēvu nodarbinātības izaicinājumiem, un atšķirībām vīriešu attieksmē pret izglītību un mācīšanos.

Jaunumi

Vairāk nekā 4500 skolēnu apgūs datoriku “Tehnoloģiju bibliotēkas” ietvaros

“Izglītības tehnoloģiju bibliotēka” jau otro mācību gadu sniegs iespēju skolēniem apgūt datoriku ar moderniem robotiem un mikrodatoriem. Tādējādi tiek arī mazināta nevienlīdzība izglītības tehnoloģiju nodrošinājumā Latvijas skolās, īpaši reģionos.

Resursi

Saruna “LAMPAS” Izglītības skatuvē: “Aptaukošanās epidēmija sākas skolā – vai sporta stundas ir mūsu valsts vienīgā cerība?”

Vai skolu vide ir galvenais atslēgas punkts, lai izveidotu veselīgus iedzīvotāju paradumus ? Fizioterapeites Martas Kāpiņas vadītā sarunā tika meklēti risinājumi mūsdienīgai, iedvesmojošai pieejai sporta stundu saturam.

Resursi

Saruna “LAMPAS” Izglītības skatuvē: “Mākslīgā intelekta revolūcija izglītībā un darbavietā: vai esam gatavi rītdienai?”

Mākslīgā intelekta straujā attīstība fundamentāli maina darba tirgu un prasmes, kas nepieciešamas veiksmīgai karjerai. Kā pielāgoties šīm pārmaiņām? ZAB “Ellex Kļaviņš” rīkotajā diskusijā ar savu viedokli dalījās dažādu nozaru eksperti.

Resursi

Saruna “LAMPAS” Izglītības skatuvē: “STEMu tiešām zina, ja vispirms domā un dara”

Par STEM satura apguves nepieciešamību tiek runāts daudz, tomēr retāk tiek spriests par saturu un metodiku. Sarunu ar mērķi aktualizēt pieredzē balstītas izglītības modeli rīkoja Jelgavas Tehnoloģiju vidusskola.