Latvijas pedagogu digitālo prasmju pašnovērtējums
Latvijas pedagogu digitālo prasmju pašnovērtējumu programmas “Cilvēcīgi par tehnoloģijām” ietvaros ar fonda atbalstu īstenoja Riga TechGirls un Start IT. Pašnovērtējums, kurā piedalījās 1849 respondentu, sniedz nozīmīgu ieskatu par pedagogu spēju izmantot tehnoloģijas mācību procesā. Aptaujas rezultāti rāda, ka tikai 7% pedagogu sevi vērtē kā ļoti prasmīgus digitālo rīku lietotājus, savukārt 39% atzīst, ka viņu digitālās prasmes ir tikai pamatlīmenī. Šie skaitļi apliecina nepieciešamību turpināt pedagogu digitālo prasmju pilnveidi, lai tehnoloģijas kalpotu kā atbalsts skolotājiem un veicinātu jēgpilnu mācību procesu.
Kā norādīts arī UNESCO Globālās izglītības monitoringa ziņojumā “Tehnoloģijas izglītībā”, tās ir jāizmanto mērķtiecīgi un līdzsvaroti, lai sekmētu skolēnu pilnvērtīgu iesaisti mācību procesā, nevis tikai veicinātu formālu tehnoloģiju izmantošanu bez jēgpilna rezultāta. Uzskatām, ka tehnoloģijas nav pašmērķis – tās ir atbalsta instruments, kas, pareizi lietots, var ievērojami uzlabot mācību kvalitāti un padziļināt izpratni par apgūstamajiem tematiem.
Mēs esam pārliecināti, ka pedagogi, kuri pilnveido savas digitālās prasmes, ne tikai iet līdzi laikam, bet arī palīdz skolēniem sagatavoties nākotnes izaicinājumiem. Turpināsim atbalstīt iniciatīvas, kas sekmē skolotāju profesionālo izaugsmi.
Ar pilno pašnovērtējumu var iepazīties ŠEIT.